Flytten börjar närma sig

Börjar känna stressen inför flytten nu. Om fem veckor, alltså den 1 december ska vi vara inflyttade i huset och vår befintliga lägenhet ska vara tömd, städad och överlämnad.

Vi har så himla mycket kvar i huset innan det ens är beboligt. Badrummet är väl påbörjat, men vägen till det färdiga resultatet är väldigt lång. Vi har rivit ut, byggt upp och nu står vi med ett rum i alla fall. Vår kära VVS kille var hos oss igår och hjälpte till och till helgen ska rören och avloppen dras från källaren till ovanvåningen... så mycket måste vi förbereda inför det.

Jag försöker lägga fokuseringen på nedan våningen i form av målning, golv slipning, bredspackling, lister, betsning, oljning, klinker läggande, dörr målande osv osv. I mina tankar ska i alla fall våning ett vara nått så när klar och framför allt städad innan vi flyttar in.

Det mest optimala hade varit om våning ett blev helt klar, så att all renovering hålls på ovan våningen och i källaren. Självklart hade jag gärna sett att badrummet, vårt sovrum och hallen på våning två blev klart innan flytt också, men då är jag nog lite väl optimistiskt tyvärr.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0