Färgning av håret och en mysig familje dag

I fredags kom min fina mamma och min lillasyster Elin upp på mitt jobb och hälsade på. 

Jag fick äran att "testa på" mammarollen lite och passa busfröet medans mamma var hos kiropraktikern. Detta gick självklart hur bra som helst, och mamma som hade fått ryggskott, mådde nog bra av att få lite avlastning.    

Min lillasyster bara växer och växer, oj, hon börjar bli så himla stor. Nyfiken på allt hon ser och hör, så det gäller verkligen att man är med överallt... hela tiden! Vi gick ner till havet och titta på båtarna, sen möte vi upp mamma för att bege oss vidare till morfar i Svedala en runda.

Längesen jag träffade honom, men det blir inte riktigt det samma nu när mormor inte finns längre.

Fick äntligen även idag fixa till mitt hår lite. Tycker ju det är så himla tråkigt när färgningen börjar bli dasssig och håret mister sin glans. Idag blev det lite blonda slingor med hätta, resultatet blev helt ok, men snart dags för en omgång till.

Kan ju aldrig bestämma mig om jag ska vara blond eller brunett.





Färgade det brunt för några månader sedan, men ångra mig lika snabbt igen. Anledningen till den färgningen var att jag inte ville färga sönder håret, då blekning faktiskt sliter sjukt mycket på håret.

Så nu blev det något mellanting, brunt med lite blonda slingor.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0