Putsat om vardagsrummet

Här har vi projektet "putsa om vardagsrummet".

Det hela började med att min sambo skulle spika upp en tavla för skojs skull, han insåg dock snabbt att hela väggen börja svaja mer och mer för varje slag han slog med hammaren. För att undersöka väggen bättre tog han en gipskniv och drog den längs med väggen. Resultatet blev att praktiskt taget halva väggen låg på golvet och min kära sambo stod skrattandes mitt i byggdamms molnet som kom till följd av väggraset.

Vi beslöt oss väldigt snabbt för att riva ner all puts och bygga upp rummet från grunden. Detta var inget svårt då den gamla putsen föll av väggarna av att man inprincip bara titta på den.

Jag däremot klantade till mig ordentligt och gjorde ett misstag som sedan stod mig väldigt dyrt. Jag beslöt mig för att låta golvlisterna sitta kvar och putsa väggarna utifrån dom. Detta resulterade i cirka 4.5 centimeters puts på vissa ställen. Jobbet tog tre gånger så lång tid och material kostnaden sköt i höjden, så det misstaget lär jag inte göra om.

Här nedan ser ni mäklarens bild som vi fick vid husköpet och under den finner ni resultatet på det färdig putsade rummet. Brädgolvet togs också fram i samband med renoveringen. 








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0