Inköpslistan klar

Då har jag samlat ihop fem objekt som står på tur att inhandlas. 

Lampan på bild 1 hamnar i vardagsrummet tillsammans med två svarta 3-sittsiga Chesterfield soffor. Barstolarna hamnar vid köks ön i köket och kommer gå fint hand i hand med det nyinköpta möblemanget till finrummet. Den första takkronan vill jag ha i hallen och den andra takkronan får hänga i vardagsrummet, får bli lite övertalning av min kära sambo först bara.






Idag köpte vi ett svart massivt stenbord, sex Chesterfield liknande skin stolar och en avlång svart taklampa.
Älskar när man kan kombinera ihop olika möbler från olika återförsäljare och designers - och resultatet blir klockrent! Möblerna vi köpte var från NilssonsMöbler i Svedala och lampan från Optimera i Malmö.

Det tråkigaste som finns är ju att komma in i ett hem där det skriker Ikea eller Jysk, det blir för opersonligt enligt min mening. Men självklart, all ära åt de båda återförsäljarnas möbler, möblerna har sin charm och finess, dock ej i överflöd.

Kommentarer
Postat av: Angelica

Tusen tack för din gulliga kommentar! Det värmer i hjärtat att man förstår vad det ligger för jobb bakom!!

Du hamnar bland mina favoriter framöver!!!

Krams!

2011-10-05 @ 12:55:38
URL: http://lillakrakslottet.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0