Vi bygger en trappa

Som ni ser på första bilden nedan hade vi en stor kloss på framsidan innan. Den här så kallade trappan var nära 5 meter lång och 3 meter bred. Den bilades bort väldigt fort då vi båda tyckte att den här formationen åt upp hela huset. I vår mening kom där en stor trappa och sen ett hus, i första anblicken.

När den gamla trappan var borta, jämnade vi till underlaget med först en grävmaskin och sen en padda. Innan paddningen la vi bärlager och makadam som då trycktes ner och bildade en rak och jämn yta.

Vi beslöt oss för att använda mur block som trappsteg och sedan fylla inne i trappan med grusblandad betong och ameringsnät. Min man hade trappan som sitt egna lilla projekt och det var inte många handtag jag gjorde kring upp byggnationen.

Som ni ser på bilderna är trappan armerad på alla håll och kanter och vi har nu dragit slutsatsen att det kommer krävas en mindre atombomb för att rubba den. Vi hyrde även en penis liknande vibrator stav (betong vibrator)som vibrerar upp luftbubblorna i den ny ihällda betongen. På så sätt minskar man risken att trappan spricker.
  


Trappan är nu så gott som klar, det är bara kosmetiken som ska till i form av grå skiffer plattor. Detta kommer bli så underbart snygg tillsammans med den vita spegeldörrs ytterdörren som ska sättas in sen.







Måste även ge en stor eloge till min fantastiskt duktiga man som byggde upp trappan helt själv från grunden.
Han lyckades ta min förklaring på vad jag ville ha och kombinera ihop det med hans, för att sen åstadkomma detta fina resultat. Nä, jag är mäkta stolt och imponerad!  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0