Dags att handla klinker, färg och tapeter

Ska till Svågertorp direkt efter jobb idag och handla på mig färg till vardagsrummet, köket och matrummet. Ska även köpa tapet till hallen och en superfin tapet till barnrummet (inte dags nu, men kan inte motstå denna ljuvliga tapet). Blir även lite golv/hörn/tak lister till hallen och köket ifrån Bauhaus. Får väl även passa på att se efter klinker till hallen när jag ändå är på shopping humör.

Hela dagen igår och även idag har vi VVS killen ifrån EcoTherm hos oss. Han installerar den nyrenoverade kompressorn till VA/VA pumpen. En dyr historia, men värme behövs ju. Så elementen är åter igen fyllda och temperaturen börjar stiga. Vi ska även börja leta efter en kamin, så vi hinner få in den innan vintern kommer. Hög mysfaktor, men även en otrolig värmekälla vid rätt typ av kamin och det behövs.

Igår fick jag dra dom första tagen med målarpenslen. Vi har tidigare plockat fram en tegelvägg som jag borstat ner med en stålborste, dammsugat och nu även målat med panel lack. Överallt fick vi inormation om att använda klinkerolja eller klinkerlack, men när vi väl skulle köpa det fick vi informationen att panel lack ger det bästa resultatet. Klinker olja/lack är inte bindande i samma utsträckning som panel lack som både binder bruket, samt ger en smutsavvisande yta. Vi är jätte nöjda med resultatet, så detta rekomenderar jag starkt!


          

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0